Általános Szerződési Feltételek
Hotel Villa Classica ****
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Érvényes: 2022. január 1-től
Általános rendelkezések
A Hotel Villa Classica **** (a továbbiakban Szolgáltató) az Általános Szerződéses Feltételekben (a továbbiakban ÁSZF) azt a szerződéses tartalmat foglalja össze, melyek alapján a Szolgáltató szerződést köt a szolgáltatásait igénybe vevőkkel (a továbbiakban Vendég).
Egyedi feltételek nem képezik a részét jelen ÁSZF-nek, de nem zárják ki külön, speciális megállapodások kötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, esetenként más-más, az adott üzletnek megfelelő feltételekkel.
Szerződő felek
A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe. Ha a szolgáltatás(ok)ra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül a Szolgáltatónak adja le, akkor a Vendég lesz a Szerződő fél. Ha a feltételek teljesülnek, akkor a Szolgáltató és a Vendég együttesen szerződéses felekké válnak (a továbbiakban: Felek).
Ha szolgáltatás(ok)at a Vendég megbízásából egy harmadik személy (a továbbiakban: Közvetítő) rendeli meg a Szolgáltatótól, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő közötti megállapodás szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
A Vendég szóbeli vagy írásbeli ajánlatkérésére a Szolgáltató minden esetben írásbeli ajánlatot küld. Az ajánlat érvényessége alapértelmezetten 3 nap, de a Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a szálloda foglaltsága, további ajánlatkérései és az ajánlatkérés jellege miatt ettől eltérjen.
A Szerződés kizárólag a Vendég írásban leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban megküldött visszaigazolásával jön létre, ezáltal írásban megkötött Szerződésnek minősül.
Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű.
A szállás szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól.
Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szobát, a Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
A szállás szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését.
A szállás szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a Vendégek személyazonosságukat a törvényes előírásoknak megfelelően, a szoba elfoglalása előtt igazolják. A szállodában bejelentés nélkül senki sem lakhat.
A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.
Az elszállásolás kezdete és vége (kijelentkezés, bejelentkezés)
A Vendég a Szerződésben lefoglalt szobá(ka)t az érkezés napján 14:00-tól foglalhatja el.
A Szolgáltatónak abban az esetben, ha a Vendég nem jelenik meg a Szerződés szerződés szerinti érkezési nap 18:00 óráig, joga van arra, hogy visszalépjen a Szerződéstől kivéve, ha későbbi érkezési időpont került kikötésre.
A Vendégnek a szobá(ka)t a Szerződés szerinti elutazás napján 11:00 óráig el kell hagynia.
A Szolgáltató a szálloda foglaltságának függvényében, térítés ellenében biztosítja a korai érkezés és/vagy a késői távozás lehetőségét a Vendégnek.
A szállás szolgáltatás meghosszabbítása
A tartózkodás Vendég általi meghosszabbításához a Szolgáltató hozzájárulása szükséges.
Árak
A szálloda szobaárai a szálloda recepcióján lévő információs táblán kifüggesztve találhatók. Egyéb szolgáltatások árlistái az adott szállodai részlegen vannak elhelyezve.
Szolgáltató a meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül megváltoztathatja. Ha a Vendég szállást foglalt, és azt a Szolgáltató írásban visszaigazolta, úgy ezen az áron a Szolgáltató már nem változtathat. A szálloda aktuális árai a szálloda honlapján (https://classicahotel.hu) található foglalási rendszeren keresztül érhetők el.
A Vendég a szolgáltatások áráról mindig tájékoztatást kaphat a szolgáltatásnyújtás megkezdése előtt a szálloda recepcióján.
Az árak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az árak adótartalmának (ÁFA, IFA) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A közzétett árak tartalmazzák a törvényben meghatározott ÁFA-t, nem tartalmazzák azonban az idegenforgalmi adót, amit a helyszínen kell megfizetni. A Szolgáltató a hatályos adótörvény (ÁFA, IFA) módosulása miatti többletterheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja a Szerződő félre.
Ajánlatok, kedvezmények
Az aktuális ajánlatok, kedvezmények a szálloda honlapján kerülnek meghirdetésre. A meghirdetett kedvezmények mindig egyéni szobafoglalásra vonatkoznak.
A meghirdetett kedvezmények nem vonhatók össze semmilyen más kedvezménnyel.
A Szolgáltató különleges kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása, csoportos foglalás vagy rendezvények esetén, egyedi szerződésben rögzített feltételeket állapít meg.
Gyermekkedvezmények
Gyermekek részére – a szülőkkel közös szobában történő elhelyezés esetén – Szolgáltató az alábbi szálláskedvezményeket biztosítja:
- 0-3 éves korig: 100%
- 4-13 éves korig: 33%
Pótágy és babaágy elhelyezésére csak bizonyos szobatípusokban van lehetőség.
Pótágy és/vagy babaágy igényt a Szolgáltatóval előzetesen, a foglalással egy időben egyeztetni szükséges.
Lemondási feltételek
Ha a Szolgáltató ajánlatában más feltételt nem határozott meg, a lemondási és módosítási feltételek a következők:
- a visszaigazolt érkezés napját megelőző 3 napon belüli lemondás vagy meg nem jelenés (no-show) esetén a foglalás teljes összegének 50%-a fizetendő kötbérként.
Szállásra szóló csoportos foglalás esetén a Megrendelő a szerződéstől az érkezés napját megelőző legkésőbb 4 héttel korábban írásban jogosult elállni kötbérmentesen.
Ezen határidőn túli elállás, lemondás, meg nem jelenés (no-show) vagy a visszaigazolt foglalásban rögzített időpontot megelőző elutazás esetén Megrendelő kötbér fizetésére köteles, melynek mértéke a foglalás teljes összegének 50%-a.
Ha a Szerződő fél gazdasági társaság vagy egyéb társadalmi szervezet, az elállás esetén esedékes kötbért akkor is a Szerződő fél/Megrendelő köteles a Szolgáltatónak megfizetni, ha a szállásdíjat egyébként a Megrendelő nevében eljáró Vendég viseli közvetlenül.
Ha a Szerződő fél a szállás szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel biztosította, és az érkezési napon nem érkezik meg (írásos lemondás nem érkezik), a Szolgáltató a Szerződésben meghatározott mértékű megfizetett előleg teljes összegét kötbérként érvényesíti.
Ha a Szerződő fél a szállás szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, hitelkártya garanciával, vagy más, Szerződésben foglalt módon nem biztosította, a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége az érkezési napon helyi idő szerint 18:00 órát követően megszűnik.
Fizetés módja, garancia
A megrendelt szolgáltatások ellenértéke fizethető a helyszínen készpénzzel, bankkártyával, SZÉP Kártyával, illetve átutalással.
Átutalás esetén – ha a Szolgáltatóval kötött megállapodás másként nem rendelkezik – a megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Vendég köteles az érkezés előtt a szálloda bankszámlájára átutalni.
Az egyéni szobafoglalás garantálása bankkártya adatok megadásával, a szálloda online foglalási felületén biztosított online előlegfizetéssel vagy átutalásos előlegfizetéssel lehetséges.
Online előlegfizetés esetén a szolgáltatást lehetőség van az alábbi módokon fizetni:
- Online bankkártyás fizetés: OTP SimplePay
- Elfogadott bankkártyák: Maestro, MasterCard, Visa, Visa Electron, American Express, JCB, Union Pay
- Online fizetés SZÉP Kártyával: OTP SZÉP Kártya, MKB SZÉP Kártya, K&H SZÉP Kártya
A szerződés teljesítésének elutasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
A Szolgáltató jogosult a szállásszolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
- a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésére bocsátott szobát, illetve a szálloda egyéb létesítményeit,
- a Vendég a szobáját a távozása napján 11:00 óráig nem üríti ki, a Szolgáltató jogosult a szobaárat egy további éjszakára is kiszámlázni,
- a Vendég a szálláshely biztonságával, rendjével, annak alkalmazottaival kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít,
- a Vendég fertőző betegségben szenved,
- a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott előlegfizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig.
Ha a felek közötti Szerződés „vis maior” okból nem teljesül, a Szerződés megszűnik.
Elhelyezési garancia
Ha a Szolgáltató szállodája a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját hibájából (pl. túltöltés, üzemeltetési problémák, stb.) nem tudja biztosítani, a Szolgáltató köteles a Vendég elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni.
A Szolgáltató köteles a szerződésben szereplő szolgáltatásokat, az abban visszaigazolt áron, az ott kikötött időtartamra – vagy az akadályoztatás megszűntéig – egy másik, ugyanazon vagy magasabb kategóriájú szálláshelyen biztosítani / felajánlani. A helyettesítő szálláshely biztosításának valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót terheli.
Ha a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, illetve ha a Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos kártérítési igénnyel a Szerződő fél nem élhet.
A Vendég jogai
A szállás szolgáltatási szerződés megkötésével a Vendég jogosultságot szerez a bérelt helyiségek szokásos használatára, valamint a szálloda szokás szerint és különösebb feltételek nélkül Vendégek használatára bocsátott létesítményeinek szokásos használatára, valamint a szokásos kiszolgálásra a kiírásnak megfelelő nyitvatartási időben.
A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szállodában való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget.
A Vendég panasztételi joga a szálláshelyről történt elutazását követően megszűnik.
A Vendég kötelességei
A megállapodás szerinti ár megfizetése:
- a visszaigazolásban rögzített határidőig,
- vagy a szállásszolgáltatás befejeződésekor esedékes.
Ha a Vendégek ételt vagy italt hoznak be a szállodába, és nyilvános helyiségekben elfogyasztják, a Szolgáltató jogosult arra, hogy ezekért méltányos térítést számlázzon ki (italok esetén ún. „dugódíj”-at).
A Vendégek által szálláshelyre behozott olyan elektromos készülékek üzembe helyezése előtt, melyek nem tartoznak a megszokott utazási szükségletek közé, ki kell kérni a Szolgáltató hozzájárulását.
A keletkezett hulladékot a szálloda területén, illetve a szobákban és a szobákhoz tartozó teraszokon elhelyezett hulladékgyűjtő edényekbe kérjük kidobni. A szobákból, illetve az épületből bútorokat kivinni, áthelyezni nem lehet.
A szálloda területén lévő eszközöket, berendezéseket a Vendég kizárólag saját felelősségére használhatja a kifüggesztett használati / kezelési útmutatókban leírtak kötelező érvényű betartása mellett.
A nemdohányzók védelméről szóló 1999. évi XLII. Törvény végrehajtása értelmében 2012. január 1-től a szálloda vendégei csak a kijelölt dohányzóhelyeken
dohányozhatnak.
Tűz esetén a recepciót kérjük haladéktalanul értesíteni!
A szobákat és a szálloda közös használatú eszközeit, berendezési tárgyait közösen használó Vendégek a rendeltetésellenes használat során bekövetkezett károkozásért egyetemlegesen felelnek.
A Vendégek által hozott tűzijátékhoz és egyéb engedélyköteles tevékenységhez a szálloda írásos hozzájárulása, továbbá a Vendégek általi hatósági engedélyek beszerzése és bemutatása szükséges.
A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 14 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a szállodában.
A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szállodában, és minden szükséges adatot a szálloda rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez / rendőrségi eljáráshoz szükséges.
A Szolgáltató jogai
Ha a Vendég az igénybe vett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a Vendégnek azon személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szállodába magával vitt.
A Szolgáltató kötelességei
A Szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatások az érvényes előírások, szolgáltatás standardok szerinti teljesítése.
A Vendég írásos panaszának kivizsgálása és a probléma kezeléséhez szükséges lépések megtétele, azok írásban történő rögzítése.
A szállodán belüli területen, valamint a teraszokon a Vendégek nyugalma érdekében 22:00 órát követő időszakban hangoskodni tilos, beleértve a szobák belső tereiben történő zavaró hangerejű televíziózást, zenehallgatást, melynek betartatásáért a szálloda személyzete felelős.
A Vendég betegsége, halála
Ha a szállás szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.
A Vendég betegsége / halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tarthat igényt a beteg / elhunyt hozzátartozója, örököse, illetve a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybe vett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség / haláleset kapcsán a felszerelésekben, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.
A Szolgáltató kártérítési felelőssége
A Szolgáltató felelősséget vállal azért a kárért, amelyet a Vendég dolgainak elveszése, megsérülése vagy megsemmisülése folytán szenved el, abban az esetben, ha a Vendég a Szolgáltató által kijelölt, illetőleg általában erre rendelt helyen, vagy a szobájában helyezett el, vagy amelyeket a Szolgáltató olyan alkalmazottjának adott át, akit dolgai átvételére jogosultnak tarthatott.
A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és Vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a Vendég maga okozta.
A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szálloda területén, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges Vendéget ért kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor vállal felelősséget, ha azt megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik. Ebben az esetben a bizonyítás a Vendéget terheli.
Nem felel továbbá a Szolgáltató a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért.
A Szolgáltatót abban az esetben sem terheli kártérítési felelősség, ha a szálloda wellness részlegének és egyéb létesítményeinek rendkívüli vagy egészségügyi előírások betartása végett elrendelt karbantartás idejére ezen létesítmények használata korlátozott vagy nem megengedett.
Titoktartás
A Szolgáltató a Szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése során köteles a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvény szabályainak megfelelően eljárni.
Vis maior
Azon ok vagy körülmény (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, sztrájk bekövetkezése), amely felett a Fél nem bír ellenőrzéssel (vis maior), bármely Felet felmentik a Szerződésből eredő kötelezettségeik teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll.
Jogorvoslat
A Szolgáltató és a Vendég közötti szerződéses jogviszonyra a magyar jogszabályok rendelkezései az irányadóak.
A teljesítés helye az a hely, ahol a szálloda található: 8500 Pápa, Bástya u. 1., Magyarország.
Szerződő Felek elfogadják, hogy a Szerződésből eredő vitával kapcsolatban, a Szolgáltató vonatkozásában érdemben és helyileg illetékes bíróság, a Veszprémi Törvényszék kerül kijelölésre.
Adatvédelmi nyilatkozat
A Szolgáltató tevékenysége során kiemelten fontosnak tartja a személyes adatok védelmét. A rendelkezésére bocsátott személyes adatokat minden esetben a hatályos jogszabályoknak eleget téve kezeli, gondoskodik azok biztonságáról, megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, valamint kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek a vonatkozó jogszabályok betartásához szükségesek.
A Szolgáltató tevékenysége során a felhasználók adatait az Adatvédelmi törvény értelmében kizárólag szerződéskötési, számlázási, valamint a Vendég hozzájárulása esetén saját reklámcéljaira használja fel. Adatkezelési szabályzatunk szállodánk honlapján elérhető (https://classicahotel.hu).
A szállás szolgáltatási Szerződés megkötése esetén Ön elfogadja, hogy elolvasta és megértette a fenti feltételeket és szabályokat, és egyetért az azokban foglaltakkal.